مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 07:052021-05-09سياسي

تأکید رؤسای جمهور قزاقستان و روسیه بر تداوم همکاری های استراتژیک


رؤسای جمهور قزاقستان و روسیه در تماس تلفنی با یکدیگر، مسائل مختلف روز و تعامل بین دو کشور را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در تماس تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند.

سران دو در کشور در ابتدای این تماس تلفنی هفتاد و ششمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم را به یکدیگر تبریک گفتند و بر اهمیت این جشن مشترک برای مردمان دو کشور که قهرمانانه در میدان نبرد جنگیدند و در پشت جبهه فداکارانه کار کردند، تاکید کردند.

روسای جمهور قزاقستان و فدراسیون روسیه در بخش دیگری از توسعه مداوم مشارکت استراتژیک و روابط هم پیمانی بین دو کشور ابراز رضایت کردند.

در جریان این گفت وگوی تلفنی تعدادی از موضوعات عملی دستور کار دوجانبه با تمرکز بر همکاری تجاری و اقتصادی و تعامل در زمینه مبارزه با همه گیرکرونا بررسی شد.

مسائل مربوط به تعامل در چارچوب اتحادیه اقتصادی اورآسیا و اجلاس آتی شورای عالی اقتصادی که 21 می سال جاری برگزار می شود، مورد توجه ویژه طرفین قرار گرفت.

تاکایف و پوتین به اقدامات موفقیت آمیز دولت های دو کشور برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی که تاکنون نتایج مثبت قابل توجهی را نیز بار آورده است، اشاره کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید رؤسای جمهور قزاقستان و روسیه بر تداوم همکاری های استراتژیک

تأکید رؤسای جمهور قزاقستان و روسیه بر تداوم همکاری های استراتژیک