مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 07:052021-05-09سياسي

اعلام نرخ زکات فطره بر اساس نظر رهبری و مراجع تقلید


دفتر مقام معظم رهبری و دفاتر مراجع معظم تقلید، حداقل مبلغ زکات فطره را در سال جاری و بر مبنای قیمت گندم، 20 هزار تومان اعلام کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، هر سال با نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان، میزان زکات فطره که بر اساس روایات وارد شده از معصومین (ع) به عنوان ضمانت سلامتی بدن و همچنین کامل کننده روزه ماه مبارک رمضان معرفی شده است از سوی دفاتر مراجع معظم تقلید و بر اساس قیمت روز اعلام می شود.

در این موضوع باید توجه داشت که بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی، افراد مُکلّف باید برای خودشان و کسانی که نان خور ایشان هستند، هر نفر یک صاع (تقریبا معادل سه کیلوگرم) گندم، برنج، جو، خرما، کشمش، ذرت و مانند این ها به مستحق بدهند و البته اگر معادل پول یکی از این ها را هم بدهند کافی است، بنابراین بر اساس فتوای معظم له، زکات فطره مُنحصر در قوت غالب نیست و پرداخت هر یک از این موارد کفایت می کند.

در عین حال معظم له درباره زمان پرداخت این واجب الهی چنین فتوا داده اند که از زمان اثبات حلول ماه شوال، شخص مکلف می تواند عین زکات یا معادل پولی آن را کنار بگذارد و اگر نماز عید فطر را می ‏خواند، بنابر احتیاط واجب باید آن را پیش از نماز پرداخت کند یا کنار بگذارد و اگر نماز عید نمی‏ خواند، تا ظهر روز عید فطر مهلت پرداخت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام نرخ زکات فطره بر اساس نظر رهبری و مراجع تقلید

اعلام نرخ زکات فطره بر اساس نظر رهبری و مراجع تقلید