مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 07:002021-05-09اقتصادي

امکان دریافت چک موردی برای مشتریان فاقد دسته چک


مشتریان دارای حساب جاری فاقد دسته چک از مردادماه 1400 می توانند با مراجعه به شعب بانک توسعه تعاون چک موردی دریافت و صادر کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی بانک توسعه تعاون، با فراهم آمدن زیرساخت سرویس خدمات برداشت مستقیم، از مردادماه امسال مشتریان فاقد دسته چک قادر خواهند بود در چارچوب قوانین و مقررات، از شعب بانک توسعه تعاون چک موردی دریافت کنند.

اعطای چک موردی به مشتری از طریـق سـامانه صـیاد بـا دریافـت شناسـه یکتـا بـرای هر برگ چک موردی انجـام می شود و نیازی به رعایـت فراینـدها و الزامـات نـاظر بـر اعتبارسـنجی و رتبه بندی اعتباری نیست.

چک موردی ویژه اشخاص حقیقی بوده که تمایلی به داشتن دسته چک ندارند و صرفا برای انجام برخی تعهدات خود به صورت موردی نیاز به صدور چک دارند.

اهلیت سنجی در خصوص چک موردی حائز اهمیت است، از این رو پیش از صدور چک، استعلام در خصوص وضعیت خوش حسابی و عدم محکومیت قضایی فرد صورت می پذیرد.

پیرو ابلاغ شیوه نامه چک های موردی از سوی بانک مرکزی بنابر تبصره دو ماده 6 اصلاحیه قانون جدید چک، سرویس چک موردی به منظور کاهش تقاضا برای دسته چک و رفع نیاز اشخاص به ابزار پرداخت فراهم شده و در واقع خدمت برداشت مستقیم برای اشخاص بدون دسته چک است که بدون نیاز به اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری، امکان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان دریافت چک موردی برای مشتریان فاقد دسته چک

امکان دریافت چک موردی برای مشتریان فاقد دسته چک