مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 07:002021-05-09پزشكي

رژیم غذایی افراد روزه دار از افطار تا سحر چگونه باید باشد؟


عضو هیات علمی گروه صنایع غذایی دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص رژیم غذایی افراد روزه دار از افطار تا سحر توضیحاتی ارائه کرد.

- ایسنا/اردبیل عضو هیات علمی گروه صنایع غذایی دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص رژیم غذایی افراد روزه دار از افطار تا سحر توضیحاتی ارائه کرد.

فاطمه قنادی اصل در گفت وگو با ایسنا گفت: پیروی از یک برنامه غذایی صحیح در ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا هم بتوان عادات غذایی غلط را اصلاح کرد و هم از برکات معنوی این ماه بهره برد.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر، مطالعات موجود نقش مؤثر روزه­داری را بر سلامت به خصوص بر روی تنظیم فشار خون، کاهش سطح قند و چربی خون، کنترل وزن و بهبود برخی بیماری ها را نشان داده­اند.

قنادی اصل با بیان اینکه تغذیه صحیح در این ماه مبارک، به معنی رعایت دو اصل تنوع و تعادل در برنامه غذایی روزانه با استفاده از گروه های غذایی مختلف(نان و غلات، میوه و سبزیجات، گوشت، شیر و جانشین­های آنها) و پرهیز از کم خوری و پرخوری است، تصریح کرد: چنین برنامه غذایی ضمن تامین انرژی، پروتیین و ریزمغذی های مورد نیاز بدن به بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن کمک خواهد کرد.

عضو هیات علمی گروه صنایع غذایی دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه برای تامین و حفظ سلامت فرد ضرورت دارد که برخی موارد مهم رعایت شود، خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم غذایی افراد روزه دار از افطار تا سحر چگونه باید باشد؟

رژیم غذایی افراد روزه دار از افطار تا سحر چگونه باید باشد؟