مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-05-09اجتماعي

بازگشت دوباره سامانه بارشی به گیلان/ هشدار سطح زرد صادر شد


مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به بازگشت سامانه بارشی به استان از عصر امروز، گفت: با توجه به شرایط هشدار سطح زرد صادر شده است.

- با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده بازگشت دوباره سامانه خنک و بارشی از عصر و شب امروز به استان گیلان است.

وی با اشاره به کاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوا، افزود: با نفوذ تدریجی سامانه خنک و بارشی شرایط برای ابرناکی، روند کاهش نسبی دما، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد و بارش تگرگ در مناطق مستعد تا پایان هفته فراهم می شود.

دادرس اضافه کرد: آسمان اکثر مناطق استان گیلان برای امروز (یکشنبه) صاف تا قسمتی ابری، افزایش نسبی دما، وزش باد به تدریج طی عصر و شب افزایش ابر، اواخر وقت بعضی مناطق رگبار باران و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد از سوی اداره کل هواشناسی گیلان، گفت: احتمال آسیب به سازه های سست بنیان شهری و روستایی، آبگرفتگی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها، احتمال رانش و لغزش، احتمال برخورد صاعقه و سقوط درختان وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی گیلان همچنین تأکید کرد: هشدارهای لازم به بخش کشاورزی به ویژه چایکاران و شالیکاران برای پیش بینی تمهیدات لازم در هنگام بارش ها به ویژه وقوع رعد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت دوباره سامانه بارشی به گیلان/ هشدار سطح زرد صادر شد

بازگشت دوباره سامانه بارشی به گیلان/ هشدار سطح زرد صادر شد