مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 06:252021-05-09اقتصادي

دامداری خراسان جنوبی در لبه پرتگاه/ رد پای دلالان در خرید دام مولد


متأسفانه به واسطه کاهش تولید علوفه دامداران در خراسان جنوبی با قیمت بسیار پایین دام خود را به دلالان می فروشند که زنگ خطر جدی برای آینده شغلی آنان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، کاهش باران های پاییزی و زمستانی در سال 99 فقر مراتع و کمبود علوفه در بهار 1400 را به همراه داشته است به گونه ای که دامداران برای تأمین علوفه مورد نیاز دام خود با مشکلات عدیده ای رو به رو شده اند.

نکته قابل توجه و تأسف این است که برخی از دامداران در چنین شرایطی و از سر ناچاری اقدام به فروش دام خود گرفته اند و در این بین دلالان نیز از نیاز دامداران و کمبود علوفه سو استفاده کرده و دام دامداران را با قیمت بسیار بسیار پایین خریداری می کنند.

فروش دام در اپلیکیش های خرید و فروش کالا اگر سری به شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های فروش کالا و خدمات بزنیم نیز متأسفانه به وضوح خواهیم دید که دامداران خراسان جنوبی گاه حتی دام مولد خود را برای فروش عرضه کرده اند چرا که نه در مرتع علوفه ای و نه در دستشان نهاده ای است.

موضوعی که بی شک در آینده ای نه چندان دور بر اشتغال دامداران، عشایر و کشاورزان خراسان جنوبی تأثیر گذاشته و موجب بیکاری بخشی از آنان می شود و در این راستا باید بیش از آنکه آسیب بیشتری وارد شود تدبیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداری خراسان جنوبی در لبه پرتگاه/ رد پای دلالان در خرید دام مولد

دامداری خراسان جنوبی در لبه پرتگاه/ رد پای دلالان در خرید دام مولد