مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 05:552021-05-09پزشكي

نقش آنتی اکسیدان ها در تغذیه کرونایی مادران باردار


زنان باردار باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند.

- ایسنا/لرستان یک متخصص تغذیه گفت: زنان باردار باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند.

سمیرا مرادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از نعمت های فصل تابستان، فراوانی میوه ها و سبزی های متنوع و رنگین کمانی است که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند.

وی ادامه داد: این آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه در دوران همه گیری ویروس کرونا دارند که به مادران باردار و شیرده توصیه می شود از هر یک از میوه ها و سبزی های سبز، زرد، قرمز و بنفش در وعده ها و میان وعده های غذایی روزانه به صورت متنوع و متعادل دریافت کنند.

مرادی با بیان اینکه مادران باردار باید به مصرف منابع پروتیینی توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: این افراد باید به میزان نیاز از لبنیات کم چرب، تخم مرغ، گوشت های سفید و قرمز و حبوبات در برنامه غذایی روزانه مصرف کنند.

این متخصص تغذیه تأکید کرد: این افراد در مقابل باید فست فودها، غذاهای پرچرب و سرخ شده، چربی های جامد، قندهای ساده و شیرینی های ناسالم را از رژیم غذایی روزانه حذف کنند و تا حد امکان از مغز دانه ها و روغن های گیاهی که سرشار از اسیدهای چرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آنتی اکسیدان ها در تغذیه کرونایی مادران باردار

نقش آنتی اکسیدان ها در تغذیه کرونایی مادران باردار