مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-05-09اقتصادي

افت شدید فروش صنایع دستی در ایام کرونا/ رونق بازار در گرو اصلاح قوانین 100 سال قبل


رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: قوانین صادراتی مانند پیمان سپاری ارزی باعث شده تا صادرات صنایع دستی افت شدیدی را تجربه کند و مجلس باید به فکر اصلاح قوانین در راستای حمایت از هنرمندان باشد.

- سید عباس شیردل در گفت وگو با خبرگزاری فارس استان اصفهان اظهار داشت: در سال 99 به دلیل محدودیت های کرونایی و کاهش ورود گردشگران به اصفهان، فروش صنایع دستی به یک هشتم سال 98 رسیده که این موضوع در کنار افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه مانند مس و سایر هزینه ها باعث شده تا هنرمندان دچار مشکلات فراوانی شده و متضرر شوند.

رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان افزود: به واحدهای تولیدی و فروشگاه های صنایع دستی هیچ گونه تسهیلات حمایتی برای جبران زیان هایشان داده نشده است و وام 15 میلیون تومانی که قرار بود با نرخ 12 درصد به شرط عدم اخراج کارگران پرداخت شود به هیچ واحد صنفی اختصاص داده نشده است.

وی اضافه کرد: در نوروز 1400 هم علی رغم کاهش محدودیت ها فروش واحدهای عضو اتحادیه یک هشتم تا یک دهم نوروز 98 بود.

شیردل با بیان اینکه مهم ترین مانع در راه تولید و صادرات صنایع دستی، قوانینی مانند پیمان ارزی است، ادامه داد: پیمان ارزی طبق قانون به دلیل عدم ارزبری شامل صنایع دستی نمی شود ولی دولت به ما تحمیل کرده است؛ این تجربه یکبار در ابتدای دهه 60 اتفاق افتاد که حاصل آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت شدید فروش صنایع دستی در ایام کرونا/ رونق بازار در گرو اصلاح قوانین 100 سال قبل

افت شدید فروش صنایع دستی در ایام کرونا/ رونق بازار در گرو اصلاح قوانین 100 سال قبل