مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-05-09اقتصادي

امیدی به نجات جوجه فلامینگوهای بختگان است؟


طی روزهای اخیر انتشار خبر جوجه آوری فلامینگوها در بستر خشک تالاب بختگان در استان فارس و تهدید شدن حیات هزاران جوجه بر اثر بی آبی باعث نگرانی و واکنش های متعددی از سوی فعالان و دوستداران محیط زیست و برخی مسئولان شده است.

- در این میان یکی از راهکارهای اصلی مطرح شده برای نجات جوجه فلامینگوها تخصیص حق آبه تالاب بختگان توسط وزارت نیرو است اما آیا این راهکار عملی خواهد بود و امیدی برای نجات این جوجه ها است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خشک شدن تالاب بختگان، پرداخت نشدن حق آبه بسیاری از تالاب های کشور و ایجاد مشکلات متعدد برای پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی موضوع تازه ای نیست اما طی روزهای اخیر در پی انتشار اخباری مبنی بر اینکه خطر مرگ بالغ بر 5 تا 12 هزار جوجه فلامینگو را در دریاچه بختگان استان فارس تهدید می کند، جمعی از دوستداران محیط زیست با ایجاد کارزار نجات فلامینگوهای دریاچه بختگان از رضا اردکانیان- وزیر نیرو - و سایر مسئولان و نهادهای متولی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار تخصیص حق آبه مشخص به تالاب بختگان برای نجات جوجه فلامینگوهای متولد شده، شدند.

تاکید محیط زیست بر تامین حق آبه برای نجات فلامینگوها حمید ظهرابی - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس - نیز دیروز(18 اردیبهشت ماه) با اشاره به اینکه طی دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدی به نجات جوجه فلامینگوهای بختگان است؟

امیدی به نجات جوجه فلامینگوهای بختگان است؟