مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 05:202021-05-09اقتصادي

بورس قلک مهربان پس اندازهای خرد


کاهش نرخ دلار در اقتصاد ایران سبب شده تا برخی بر این باور باشند که بورس بازهم افت می کند و بخش دیگری از سرمایه مردم را به باد می دهد؛در حالیکه بورس قلک مهربان پس اندازهای خرد به شمار می رود.

- ، افت پرسرعت قیمت دلار ظرف روزهای گذشته برخی نگرانی ها در حوزه رفتارهای هیجانی دولت برای تنظیم بخشی از کارنامه اقتصادی خود در ماه های پایانی دولت را افزایش داده و به موازات، سناریوی شکل دهی ائتلافهای نانوشته میان دولت و صاحبان خصولتی ارز در اقتصاد ایران را تقویت کرده است.

ریزش یکباره نرخ ارز در فاصله چند روز از یک سو و عدم وجود فاکتورهای اقتصادی اثرگذار از سوی دیگر منجر به شکل گیری برخی گمانه ها در حوزه دستکاری نرخ در بازار شده و همزمان رفتارهای هیجانی را هم از سوی بازیگران این بازار نمایان کرده است.

حال واقعیت هر چه که باشد مردم در تمامی بازارهای موازی انتظارات کاهشی را شکل داده و بر این باورند که سرمایه های خرد و پس اندازهای اندک آنها در حال از بین رفتن است و موج آن در حال رسیدن به بازار سرمایه برای تشدید افت ارزش بازار به دلیل کاهش نرخ دلار است.

افشین دهقان، تحلیلگر ارشد بازار سرمایه با اشاره به روند کاهشی قیمت دلار در بازار معتقد است که طلا هم همچون دلار و مسکن ریزش خواهد کرد؛ در حالیکه بورس با توجه به رفع تحریم های شرکتها و روان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس قلک مهربان پس اندازهای خرد

بورس قلک مهربان پس اندازهای خرد