مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 05:052021-05-09بين الملل

هلال احمر در یک قرن؛ از هرج و مرج تا تحریم


از هرج و مرج کشور در اوایل قرن 1300 تا تحریم ها و حواشی سیاسی پایان قرن، چالش هایی است که جمعیت هلال احمر کشورمان در عمر یک قرنی اش با آن دست و پنجه نرم کرده است.

- امداد و نجات اولین اقدام مهم جمعیت سرخ نشان ایران گرچه صلیب سرخ در ابتدا با هدف ارائه مراقبت های بهینه به سربازان مجروح در زمان جنگ تشکیل شد، اما به مرور زمان نقش های میدانی تر نیز به خود گرفت و به یک میانجی بی طرف در میان طرف های متخاصم بدل شد.

به طوری که در جریان جنگ جهانی اول کمیته بین المللی صلیب سرخ بر اساس تجاربی که از درگیری های دیگر کسب کرده بود آژانس مرکزی اسرای جنگی را در ژنو افتتاح کرد و رابطی میان سربازان اسیر و خانواده های آنان بدل شد.

یکی از نخستین اقدامات این جمعیت در ایران با امداد و نجات و هماهنگی برای دریافت کمک های مردمی گره خورده و در پی وقوع زلزله های نسبتا شدید که در خرداد ماه سال 1302 در تربت حیدریه و سه ماه بعد در سیرجان و کرمان رخ داد، وارد عمل شد.

مدتی بعد امدادگران در سیلاب های گسترده همان سال در استان های گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و اصفهان نیز حضور پیدا کرد و به واسطه همین حضور نیز اقدام به استمداد ملی برای کمک به آسیب دیدگان در سطح کشور کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلال احمر در یک قرن؛ از هرج و مرج تا تحریم

هلال احمر در یک قرن؛ از هرج و مرج تا تحریم