مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 04:302021-05-09اجتماعي

شناسایی و ثبت 210 گونه پرنده در شهر تهران


مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران و پایش میدانی پرنده نگرها از شناسایی و ثبت بیش از 210 گونه پرنده در شهر تهران خبر داد.

- مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران و پایش میدانی پرنده نگرها از شناسایی و ثبت بیش از 210 گونه پرنده در شهر تهران خبر داد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شینا انصاری با اشاره به اینکه شهر تهران از تنوع زیستی بسیار غنی برخوردار است تصریح کرد: باغ ها، بوستان های جنگلی، مناطق کوهستانی شمال تهران، تپه های سوهانک، تلو و پارک پردیسان در داخل شهر و رود دره ها اصلی ترین زیستگاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری پایتخت به ویژه پرندگان هستند.

وی با بیان اینکه امروزه پرنده نگری (Bird watching) پرطرفدارترین شاخه گردشگری مبتنی بر طبیعت در دنیاست که در جلب توجه اقشار مختلف جامعه به حفاظت از زیستگاه های طبیعی پرندگان نقش مهمی ایفا می کند،اظهارکرد: منطقه حفاظت شده جاجرود، پارک های ملی سرخه حصار و خجیر و تالاب های مصنوعی شهری مانند دریاچه چیتگر نیز از عرصه های جاذب پرندگان محسوب می شوند.

به گفته مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار پرنده نگری لذت مشاهده پرندگان، بدون تماس و لمس پرنده ها در زیستگاه های طبیعی آن ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی و ثبت 210 گونه پرنده در شهر تهران

شناسایی و ثبت 210 گونه پرنده در شهر تهران