مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 04:202021-05-09اقتصادي

کشت 40 درصد شالیزارهای گیلان/ شالیکاران از بارش های بهاری نشا استفاده کنند


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نشا 40 درصد از شالیزارهای استان، گفت: شالیکاران از بارش های بهاری روزهای آینده برای سرعت نشا شالیزارهای خود استفاده کنند.

- با اشاره به اینکه سطح زیر کشت شالیزارهای استان گیلان 238 هزار هکتار است، اظهار کرد: تاکنون 40 درصد از اراضی شالیزاری استان گیلان کشت شده اند.

وی با بیان اینکه این میزان معادل 95 هزار هکتار از مجموع اراضی شالیزاری زیر سطح کشت است، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی کشاورزی و کاهش میزان بارش ها در سال گذشته برنامه ریزی برای رهاسازی آب پشت سد سفیدرود از روز 5 اردیبهشت ماه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه خوشبختانه طی روزهای گذشته شاهد بارش های بهاری خوبی در استان بوده ایم، افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی در روزهای پایانی هفته نیز شاهد بارش ها و سردی هوا خواهیم بود که شالیکاران باید از خزانه های خود نگهداری و عمل هوادهی را برای جلوگیری از آسیب به شالیزارها انجام دهند.

موسوی در ادامه تأکید کرد: شالیکاران از بارش های بهاری روزهای آینده برای سرعت بخشیدن به کشت و نشا شالیزارها استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 40 درصد شالیزارهای گیلان/ شالیکاران از بارش های بهاری نشا استفاده کنند

کشت 40 درصد شالیزارهای گیلان/ شالیکاران از بارش های بهاری نشا استفاده کنند