مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 03:502021-05-09بين الملل

صادق خان برای دومین بار شهردار لندن شد


صادق خان در انتخابات شهرداری لندن توانست با شکست رقیب خود از حزب محافظه کار، 4 سال دیگر بر کرسی شهرداری پایتخت انگلیس تکیه بزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، بر اساس آخرین نتایج اعلام شده در بامداد یکشنبه، خان با کسب یک میلیون و 13 هزار و 721 موفق شد از شان بیلی که 893 هزار و 51 رای کسب کرده بود پیشی بگیرد.

صادق خان و شان بیلی که ریشه خانوادگی شان به پاکستان و جاماییکا می رسد، به همراه 18 نامزد دیگر، خود را برای انتخابات شهرداری لندن که پنجشنبه گذشته برگزار شد، نامزد کردند.

شهردار لندن با بودجه 17 میلیارد پوندی (24 میلیارد دلار ، 20 میلیارد یورو) به همراه یکی از بزرگ ترین شبکه های حمل و نقل جهان و نیروهای پلیس شهری، در حد یک مقام ملی است.

پنج سال پس از آنکه بوریس جانسون، دفتر شهرداری لندن را ترک کرد و به جای او صادق خان از حزب کارگر قرار گرفت، نظرسنجی ها از پیروزی او در انتخابات حکایت داشت.

خان، پسر 50 ساله یک راننده اتوبوس با ریشه پاکستانی، می گوید: مردم شهر لندن در سال 2016 من را به عنوان شهردارشان انتخاب کردند، رویدادی که نشان می دهد که ما چقدر مترقی هستیم.

او که اینک در حال تبدیل شدن به معروف ترین سیاستمدار مسلمان انگلیس است، افزود: من واقعاً به آینده امیدوار هستم، زیرا می توانم به افرادی که مستعد پیشرفت هستند، کمک کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادق خان برای دومین بار شهردار لندن شد

صادق خان برای دومین بار شهردار لندن شد