مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 02:552021-05-08سياسي

سبزی: سفره فساد از پارلمان شهری جمع شود/گام مهم مجلس برای شوراها


نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سفره فساد باید از پارلمان شهری جمع شود، گفت: اصلاح ساختار قانون انتخابات شوراها از برنامه های مهم مجلس شورای اسلامی است.

- ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سفره فساد باید از پارلمان شهری جمع شود، گفت: اصلاح ساختار قانون انتخابات شوراها از برنامه های مهم مجلس شورای اسلامی است.

حجت الاسلام محمد سبزی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه فلسفه کار شورایی برگرفته از آموزه های دینی و دستورات قرآنی است، اظهار کرد: آیاتی نظیر وامرهم شورای بینهم و وشاورهم فی الامر بیانگر تاکید قرآن کریم بر کار شورایی و مشورت است و تولد شوراها در سراسر کشور نیز براساس آموزه های دینی و تاکید بر مشورت انجام شد که البته با گذشت پنج دوره از فعالیت این نهاد مردمی، برخی نقاط قوت و ضعف در کار شورایی دیده می شود.

وی به وجود برخی نواقص قانونی در خصوص پروسه برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی و ساختار و نوع فعالیت این نهاد مدنی اشاره کرد و افزود: آسیب هایی که متوجه شوراها در این پنج دوره شده است، بدلیل عدم دقت در بررسی صلاحیت های داوطلبان عضویت در شوراها و بخشی از آن نیز به خاطر خلاءهای قانونی و نظارتی حاکم بر این نهاد است و این نقاط ضعف، ضرورت با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبزی: سفره فساد از پارلمان شهری جمع شود/گام مهم مجلس برای شوراها

سبزی: سفره فساد از پارلمان شهری جمع شود/گام مهم مجلس برای شوراها