مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 02:502021-05-08سياسي

استتار فعال ربات ها با هیدروژل های آفتاب پرستی


مواد تغییر دهنده رنگی که از پوست آفتاب پرست تقلید می کند می توانند برای تشخیص تازگی غذاهای دریایی و همچنین استتار ربات ها مورد استفاده قرار گیرد.

- مواد تغییر دهنده رنگی که از پوست آفتاب پرست تقلید می کند می توانند برای تشخیص تازگی غذاهای دریایی و همچنین استتار ربات ها مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، پوست های نرم مصنوعی استتاری می تواند روزی برای تقلید عملکردهای تغییر رنگ پوست موجودات زنده و کمک به دستیابی به استتار فعال و زمینه سازی تغییرات انقلابی در صنایع رباتیک مورد استفاده قرار گیرد.

اکنون یک گروه بین المللی از دانشمندان چینی و آلمانی گامی در جهت رسیدن به این هدف برداشته اند و یک فناوری جدید ایجاد کرده اند که می تواند تازگی و طراوت غذاهای دریایی را تشخیص دهد.

بر اساس مطالعه ای که در مجله Cell Reports Physical Science منتشر شده است، دانشمندان با سازمان دادن لومینوژن ها(مولکول هایی که باعث درخشیدن کریستال ها می شوند) به لایه های مختلف هیدروژل هسته ای و پوسته ای، ماده تغییر دهنده رنگی را ایجاد کرده اند که از پوست آفتاب پرست تقلید می کند.

به لطف این طراحی جدید می توان از یک حسگر شیمیایی هیدروژل دو لومینوژنی برای تشخیص طراوت غذاهای دریایی با تغییر رنگ مطابق با آمین استفاده کرد که یک ترکیب آلی تشکیل شده با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استتار فعال ربات ها با هیدروژل های آفتاب پرستی

استتار فعال ربات ها با هیدروژل های آفتاب پرستی