مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 02:402021-05-08اقتصادي

پیش بینی تولید 2300 تن میگو در گلستان


معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می شود امسال بین دو هزار الی دو هزار و 300 تن میگو در گلستان تولید شود.

- ، محمود سقلی اظهارکرد: نخستین محموله بچه میگو از جنوب کشور، به تعداد یک میلیون و 600 هزار قطعه جهت ذخیره سازی و تولید در مجتمع پرورش میگو گمیشان، وارد استان شد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: این محموله با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و انجام آزمایشات مورد نیاز از سوی دامپزشکی برای ذخیره سازی در دومین سال پرورش پس از بیماری لکه سفید، در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته است.

وی افزود: در سال جاری حدود هزار و 320 هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان زیرکشت این محصول می روند که با توجه به دستورالعمل های صادره کمیته فنی الزامات بهداشتی، مزارع دارای نرسری می توانند برای هر هکتار بین 250 تا 350 هزار قطعه و مزارع بدون نرسری برای هر هکتار 150 هزار قطعه، ذخیره سازی بچه میگو انجام دهند.

سقلی با اشاره به میزان نیاز استان به بچه میگو خاطرنشان کرد: در سال جاری نیاز مجتمع پرورش میگو گمیشان نزدیک به 200 میلیون قطعه بچه میگو است که با توجه به وجود یک مرکز تکثیر در استان، بخشی از این نیاز به میزان حدود 50 میلیون قطعه می تواند از سوی این مرکز تامین شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 2300 تن میگو در گلستان

پیش بینی تولید 2300 تن میگو در گلستان