مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 01:102021-05-08اقتصادي

خاکشیر مرودشت روانه بازار شد


مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت مکانیزه خاکشیر دیم خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از 160 تن خاکشیر تولید و روانه بازار شود.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت مکانیزه خاکشیر دیم خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از 160 تن خاکشیر تولید و روانه بازار شود.

کاووس همتی از آغاز برداشت مکانیزه خاکشیر دیم از 800 هکتار مزارع شهرستان مرودشت خبر داد و گفت: برداشت خاکشیر از نیمه های اردیبهشت آغاز می شود و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از جهاد کشاورزی، همتی با اشاره به اینکه بیش از 1600هکتار خاکشیر در سال جاری در مرودشت کشت شده است، افزود: کاهش بارندگی به حدود 50 در صد دیم زارها خسارت 100 درصدی وارد کرده است و کاملا از بین رفته اند و مابقی نیز با کاهش عملکرد مواجه شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشت خاکشیر در مرودشت کاملا به صورت دیم انجام می شود، عنوان کرد: کشت این محصول به دلیل کم توقع بودن در اراضی که از حاصلخیزی کمتری برخوردار هستند، بسیار حائز اهمیت است.

او با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت نقش موثری در تولید خاکشیر استان فارس دارد، خاطرنشان کرد: 60 درصد خاکشیر استان فارس در مرودشت تولید می شود و این شهرستان قطب تولید خاکشیر در استان فارس محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاکشیر مرودشت روانه بازار شد

خاکشیر مرودشت روانه بازار شد