مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 01:052021-05-08سياسي

مساجد محور اصلی برای حل مشکلات مردم در جامعه دینی


امام جماعت مسجد امام صادق(علیه السلام) قم با اشاره به اینکه مسجد، اولین مکان برای تحقق جامعه دینی و مدنی است، گفت: مساجد، محور اصلی برای حل و فصل مشکلات مردم در جامعه دینی هستند.

- مسجد اولین مکان برای تحقق جامعه دینی و مدنی امام جماعت مسجد امام صادق (علیه السلام) در ادامه با بیان اینکه اولین مکانی را که پیغمبر اکرم (صلوات الله و سلامه علیه) بعد از هجرت برای تحقق یک جامعه دینی و مدنی، بر اساس تعالیم اسلامی پایه گذاری کرد مسجد است، تاکید کرد: مسجد در صدر اسلام، غیر از مکان عبادت و ذکر و یاد خدا، جهت آشنایی با نیازهای اجتماعی جامعه، طرح مشکلات مردم در همه زمینه ها و رفع نیازها پایه گذاری شد.

وی افزود: حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) می فرماید: مسجدالحرام و مساجد دیگر در زمان رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) مرکز جنگ ها، سیاست ها و بررسی امور اجتماعی و سیاسی مردم بوده است.

دکه القضاء امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه السلام) در مسجد کوفه نشان دهنده این است که مردم از ابتدای صبح، برای امور دینی، تربیتی، سیاسی، قضایی و برای گسیل دادن جنگ ها مرکز و ملجاء پناهشان مسجد بوده است.

نقش مسجد به خوبی روشن می شود و در یک کلمه، مسجد یک واحد اجتماعی کوچک است و به عنوان یک نماد جامعه اسلامی و نمونه عینی حاکمیت ارزش های اسلامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساجد محور اصلی برای حل مشکلات مردم در جامعه دینی

مساجد محور اصلی برای حل مشکلات مردم در جامعه دینی