مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 18:402021-05-08دانش

چرا با هر باران، بحران در خیابان های شهر پرسه می زند؟ 


دکترای معماری و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: شهر بیرجند به دلیل قرارگیری در دره بین دو کوه و همچنین وضعیت توپوگرافی آن و تخریب مراتع و پوشش گیاهی و همچنین ساخت وساز بی رویه و کاهش سطوح قابل نفوذ و باران های موسمی چند سال اخیر که در زمانی .

- ایسنا/خراسان جنوبی دکترای معماری و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: شهر بیرجند به دلیل قرارگیری در دره بین دو کوه و همچنین وضعیت توپوگرافی آن و تخریب مراتع و پوشش گیاهی و همچنین ساخت وساز بی رویه و کاهش سطوح قابل نفوذ و باران های موسمی چند سال اخیر که در زمانی کوتاه و با شدتی بالا می بارد احتمال وقوع سیل در آن بسیار زیاد است.

  فرید فروزانفر، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تغییر و تحول شهرها و گسترش آن ها سبب ایجاد تهدیدات مختلفی برای شهر شده است که یکی از آنها خطر سیل گیری و تولید رواناب های شهری است.

وی افزود: بسیاری از شهرهای ما در مسیر حوزه های آبخیز و در خروجی آنها ساخته شده اند و به این دلیل احتمال وقوع سیلاب در آنها بسیار زیاد است، از طرفی ساخت وسازهای شهری، باعث افزایش سطوح غیر قابل نفوذ حوزه شهرها شده و این عامل جذب رواناب ها را مشکل کرده و باعث جاری شدن آن در سطح شهر و تبدیل به سیلاب های داخل شهری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا با هر باران، بحران در خیابان های شهر پرسه می زند؟ 

چرا با هر باران، بحران در خیابان های شهر پرسه می زند؟