مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 17:002021-05-08سياسي

شورای نگهبان «تعریف» کرد یا «تقنین»؟ / مصوبه معیارهای رجل سیاسی، مذهبی منتشر شد


شورای نگهبان معتقد است که همان مصوبه سال 96 شورای نگهبان اصلاح شده و برای احراز دارا بودن شرط رجل سیاسی، مدیر و مدبر بودن یک سری ملاکات حداقلی نیز مشخص شده تا در زمان ثبت نام کاندیدا ها مدنظر قرار گیرد و آیین نامه جنجالی اخیر صرفاً برای ثبت نام است.

- شورای نگهبان در سال 96 ابلاغیه ای ارائه داد و در آن شرایطی را برای رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن اعلام کرد اما آن شرایطی حداکثری و مطرح کرد کلی بود به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک شورای نگهبان معتقد است که همان مصوبه سال 96 شورای نگهبان اصلاح شده و برای احراز دارا بودن شرط رجل سیاسی، مدیر و مدبر بودن یک سری ملاکات حداقلی نیز مشخص شده تا در زمان ثبت نام کاندیدا ها مدنظر قرار گیرد و آیین نامه جنجالی اخیر صرفاً برای ثبت نام است.

افرادی که قصد ثبت نام دارند باید دارای حداقل ها باشند تا وارد گردونه بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان شوند.

حامیان این ایین نامه بر این باور هستند که ابلاغیه ای که شورای نگهبان داشته است تاثیر بسیار زیادی در ساماندهی انتخابات پیش رو خواهد داشت.

پیش از این هیچ ملاک عینی برای احراز شرایط نبوده و الان که این معیار ها مشخص شده است، افرادی که قصد ثبت نام دارند باید حتماً مدارکی را ارائه کنند برای اینکه ثابت کند سوابق مدیریتی و تحصیلی لازم را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان «تعریف» کرد یا «تقنین»؟ / مصوبه معیارهای رجل سیاسی، مذهبی منتشر شد

شورای نگهبان «تعریف» کرد یا «تقنین»؟ / مصوبه معیارهای رجل سیاسی، مذهبی منتشر شد