مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 16:102021-05-08اقتصادي

مالیات گرفته شده توسط دولت از بورس چه می شود؟


تعدادی از کارشناس ها در رابطه با بازگشت 80 درصد از مالیات گرفته شده توسط دولت به صندوق توسعه وتثبیت نظرات مختلفی ارائه دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، با توجه به بحران هایی که در سال گذشته در بازار سرمایه ایران اتفاق افتاد، بعضی نمادها به صورت حباب گونه رشد کردند و همراه با آن شاخص بالا آمد و حجم معاملات بسیار افزایش پیدا کرد، با افزایش حجم معاملات، مالیاتی که دولت از بازار سرمایه دریافت می کرد، افزایش پیدا کرد.

حال با نظر به بحران اخیری که بورس با آن مواجه است، خواسته فعالان بازار سرمایه از مسئولان این است که دولت قسمتی از مالیات دریافتی خود را که در سال گذشته چیزی حدود 18 هزار میلیارد تومان بوده است را به صندوق تثبیت بازار برگرداند، البته این طرح قرار است در سال 1400 نیز اجرا شود، اما نمی دانیم در سال جدید مالیات به چه صورت است، ولی به هر صورت تزریق این پول به صندوق توسعه و تثبیت یک تسکین دهنده برای بازار سرمایه است و از لحاظ روانی نیز این قضیه برای مردم اهمیت دارد که دولت دست به حمایت از بورس برده باشد.

این طرح بیشتر جنبه روانی دارد تا حمایتی محمد اسکندری کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که در دی سال گذشته دولت 18هزار میلیارد تومان مالیات که از معاملات در بورس به دست آورده را اگر به صندوق تثبیت بازار تزریق می کرد، چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات گرفته شده توسط دولت از بورس چه می شود؟

مالیات گرفته شده توسط دولت از بورس چه می شود؟