مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 14:052021-05-08بين الملل

درخواست جمهوری چک از اروپا درباره دیپلمات های روس


نخست وزیر جمهوری چک از اعضای اتحادیه اروپا درخواست کرد جهت همبستگی با پراگ، هر کدام دستکم یک دیپلمات روس را از کشورشان اخراج کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، اندری بابیس نخست وزیر جمهوری چک روز شنبه از اعضایاتحادیه اروپادرخواست کرد، هر کشور دستکم یک دیپلمات روس را اخراج کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، بابیس پیش از نشست غیررسمی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت، حمله به یک کشور عضو باید به منزله حمله به همه این کشور ها باشد.

نخست وزیر جمهوری چک از کشور های عضو اتحادیه اروپا درخواست کرد، هر یک از آن ها به نشانه همبستگی با پراگ، دستکم یک دیپلمات روس را اخراج کنند.

او در ادامه گفت، در نشست روز جمعه میان کشور های عضو اتحادیه اروپا این مسئله به بحث گذاشته شد، اما به دلیل غیررسمی بودن این نشست، متنی نگارش نشد.

با این حال روابط بروکسل و مسکو در ماه جاری میلادی، در شورای اروپا به بحث گذاشته می شود.

به دنبال اتهام زنی دولت جمهوری چک به روسیه درباره دو انفجار در انبار مهماتی وربتیس در سال 2014 که دو کشته بر جا گذاشت، این دولت از تصمیم خود برای اخراج 18 دیپلمات روس خبر داد.

روسیه اقدام این کشور در اخراج 18 دیپلمات خود را با اخراج 20 دیپلمات جمهوری چک پاسخ داد و آمریکا را به دست داشتن در این اتهام زنی جمهوری چک و گردانندگی اقدام ضد ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست جمهوری چک از اروپا درباره دیپلمات های روس

درخواست جمهوری چک از اروپا درباره دیپلمات های روس