مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 13:052021-05-08پزشكي

روزه داری باعث اُفت عملکرد ورزشکاران می شود؟


به گفته پزشک ورزشی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه اجرای یک اصل مهم می تواند کمک کند که ورزشکاران روزه دار نه تنها کاهش عملکرد نداشته باشند، بلکه افزایش عملکرد عضلانی را هم داشته باشند.

- ایسنا/کرمانشاه به گفته پزشک ورزشی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه اجرای یک اصل مهم می تواند کمک کند که ورزشکاران روزه دار نه تنها کاهش عملکرد نداشته باشند، بلکه افزایش عملکرد عضلانی را هم داشته باشند.

دکتر تورج خدیری در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا روزه داری کاهش عملکرد ورزشکاران را بدنبال دارد، اظهارکرد: بسیاری معتقدند باتوجه به اینکه با روزه داری کربوهیدرات کافی به بدن نمی رسد، بنابراین ذخایر گلیکوژن بدن نیز کم می شود و متعاقب آن هم عملکرد ورزشکار کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: در پاسخ به این اعتقاد باید گفت که اگر ورزشکاری به یکباره شروع به روزه داری کند و ساعات زیادی را به خود گرسنگی بدهد، بله در این ورزشکاران شاهد افت عملکرد خواهیم بود.

پزشک ورزشی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر ورزشکارانی که قصد روزه گرفتن دارند، بتوانند اصلی مهم را رعایت کنند، روزه داری نه تنها باعث افت عملکرد آنها نمی شود، بلکه عملکرد آنها را نیز افزایش خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزه داری باعث اُفت عملکرد ورزشکاران می شود؟

روزه داری باعث اُفت عملکرد ورزشکاران می شود؟