مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 12:502021-05-08بين الملل

نخست وزیر چک: اروپایی ها حداقل یک دیپلمات روس را اخراج کنند


نخست وزیر جمهوری چک از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا به دلیل انفجارهای انبار مهمات در وربتیچ در سال 2014 دست کم یک دیپلمات را اخراج کنند.

- روزنامه Mlada fronta DNES، نوشت: نخست وزیر جمهوری چک از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا به دلیل انفجارهای انبار مهمات در وربتیچ در سال 2014 دست کم یک دیپلمات را اخراج کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آندره بابیس، نخست وزیر جمهوری چک اظهار کرد: این درخواست را در نشست غیررسمی سران اتحادیه اروپا در شهر پورتو و در ضیافت شام مشترک عصر جمعه به حاضران اعلام کرده است.

روزنامه مذکور نوشته است، بابیس به این مساله اشاره کرد که این مساله سطح همبستگی کشورهای اروپایی با چک را نشان خواهد داد.

نخست وزیر چک اظهار کرد: برای اروپا غیرممکن است که به چنین اقداماتی در خاک خود اجازه دهد باید این مساله را بدین گونه در نظر بگیریم زمانی که حمله ای به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا صورت می گیرد این یعنی حمله ای به همه صورت گرفته است.

طبق گفته نخست وزیر چک، او در ضیافت شام با حاضران درباره لزوم هماهنگی بهتر برای تدابیر مشترک در خصوص حادثه انفجار روستای وربتیچ در شرق چک در سال 2014 صحبت کرده است.

در 17 آوریل مقامات چک مدعی شدند، روسیه در این انفجارها که انبارهای مهمات را هدف گرفته بود، دست داشت؛ انفجارهایی که دو کشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر چک: اروپایی ها حداقل یک دیپلمات روس را اخراج کنند

نخست وزیر چک: اروپایی ها حداقل یک دیپلمات روس را اخراج کنند