مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 12:352021-05-08اجتماعي

نهایی شدن طرح پیاده راه های پیوسته 11 محله شهر قم در سال 1400


معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم از نهایی شدن طرح پیاده راه های پیوسته 11 محله در سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، عباس ذاکریان با تأکید بر اهمیت تغییر نگاه خودرو محوری به انسان محوری، اظهار داشت: متأسفانه شاهد حاکمیت خودروهای شخصی و تک سرنشین در شهر بوده که ترافیک و آلودگی هوا را رقم زده است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم تغییر فرهنگ را تنها راه برون رفت از ترافیک و آلودگی هوا دانست و افزود: تعریض خیابان ها و ساخت تقاطع و بزرگراه نمی تواند ترافیک را ساماندهی کرده و تنها عامل تشویق کننده ای برای سفرهای درون شهری با خودرو شخصی هستند.

ذاکریان کاهش استقبال شهروندان در استفاده از حمل ونقل عمومی را نگران کننده خواند و تصریح کرد: طبق آمارها سهم اتوبوس و ناوگان اتوبوسرانی از سفرهای درون شهری تنها 8 درصد بوده درحالی که در کشورهای توسعه یافته حمل و نقل عمومی و دوچرخه جایی برای استفاده از خودروی شخصی باقی نگذاشته است.

وی تأمین زیرساخت های لازم برای تغییر فرهنگ جامعه را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تغییر خطوط اتوبوسرانی، ایجاد نظم در سرفاصله ها و همچنین طراحی مسیرهای دوچرخه و آرام سازی هسته مرکزی شهر و پیاده راه سازی برنامه هایی شهرداری برای تغییر نگرش جامعه از خودرو محوری به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهایی شدن طرح پیاده راه های پیوسته 11 محله شهر قم در سال 1400

نهایی شدن طرح پیاده راه های پیوسته 11 محله شهر قم در سال 1400