مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 11:452021-05-08بين الملل

درخواست اروپایی ها از واشنگتن برای تاخیر در روند خروج از افغانستان


روزنامه آمریکایی به نقل از مقام های این کشور گزارش داد متحدان اروپایی واشنگتن در ناتو از این کشور خواسته اند به منظور هماهنگی و پشتیبانی بیشتر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به گفته مقام های آمریکایی، متحدان اروپایی آمریکا این کشور را تحت فشار قرار داده اند تا روند خروج ازمحدود مورد بررسی مجدد قرار دهند.

حضور پیمانکاران بین المللی می تواند جایگزینی برای تامین امنیت فرودگاه باشد اما بعید است بدون نیروهای نظامی در این کار موفق شود.

پیشتر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه شب در اشاره به برنامه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان مدعی شد نیروهای افغانستانی بدون حمایت نیروهای آمریکایی در مواجهه با خیزش مجدد طالبان با چالش مواجه خواهند شد.

از سوی دیگر، مارک مایلی رییس ستاد ارتش آمریکا نیز در همین نشست خبری گفت این احتمال وجود دارد که ارتش آمریکا، آموزش نیروهای نظامی افغان را در سایر کشورها ادامه دهد.

مایلی افزود، برای پشتیبانی از نیروی هوایی افغانستان که برای نگه داری، تعلیم و تعمیرات به حضور آمریکا متکی است، چاره ای اندیشیده نشده است.

رییس ستاد ارتش آمریکا در ادامه گفت، کمک های آمریکا ممکن است همچنان از خارج از افغانستان ادامه یابد اما این گزینه نیز وجود دارد که برخی از قراردادها به طرف های افغان واگذار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست اروپایی ها از واشنگتن برای تاخیر در روند خروج از افغانستان

درخواست اروپایی ها از واشنگتن برای تاخیر در روند خروج از افغانستان