مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 11:152021-05-08اقتصادي

بازار زنجان پس از یک ماه تعطیلی، بازگشایی شد


رییس هیأت امنای بازار استان زنجان گفت: پس از حدود یک ماه تعطیلی بازار بزرگ زنجان بازگشایی شد.

- سید محمد علویون امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان از بازگشایی بازار زنجان از امروز خبر داد و اظهار کرد: با مجاز شدن فعالیت گروه های 2 شغلی بازار زنجان هم بازگشایی شد.

رییس هیأت امنای بازار استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال بازار بزرگ زنجان نزدیک به یک ماه تعطیل بود، اضافه کرد: این تعطیلی خسارت زیادی به کسبه بازار وارد کرد.

وی تعداد واحدهای صنفی فعال بازار زنجان را 2 هزار و 300 باب اعلام کرد و گفت: البته تعداد کسبه راسته های بازار یک هزار و 300 مورد است.

علویون با اشاره به اینکه 40 درصد از کسبه بازار اجاره نشین هستند، اضافه کرد: تعطیلی های پیاپی خسارات مضاعف به این قشر از کسبه وارد می کند، خسارتی که قابل جبران نیست.

رییس هیأت امنای بازار استان زنجان با بیان اینکه با وجود تطعیلی های بسیار حمایتی از کسبه انجام نشده است، تصریح کرد: تسهیلاتی که در دوره اول پرداخت شد، بسیار ناچیز بود و کفاف خسارت کسبه را نمی داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، بازار زنجان طولانی ترین بازار سرپوشیده ایران است که در دوران آغا محمد خان قاجار آغاز و در سال 1213 در زمان فتحعلی شاه قاجار خاتمه یافته و مساجد و سراها و گرمابه ها در سال 1324 به آن اضافه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار زنجان پس از یک ماه تعطیلی، بازگشایی شد

بازار زنجان پس از یک ماه تعطیلی، بازگشایی شد