مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 11:052021-05-08بين الملل

اسناد محرمانه درباره تلاش آمریکا برای تشکیل ناتو عربی و اشتیاق عربستان


روزنامه الاخبار لبنان اسناد محرمانه ای از عربستان را فاش کرد که نشان می دهند دونالد ترامپ به همراه چند کشور عربی دیگر از جمله عربستان قصد تشکیل ائتلافی عربی علیه ایران را داشتند اما در تشکیل آن ناکام ماندند.

- اسناد محرمانه درباره تلاش آمریکا برای تشکیل "ناتو عربی" و اشتیاق عربستان روزنامه الاخبار لبنان اسناد محرمانه ای از عربستان را فاش کرد که نشان می دهند دونالد ترامپ به همراه چند کشور عربی دیگر از جمله عربستان قصد تشکیل ائتلافی عربی علیه ایران را داشتند اما در تشکیل آن ناکام ماندند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا از هیچ وسیله ای برای تحقق استراتژی خود فروگذاری نکرد.

از زمان سفر نخستش به ریاض به دنبال فریفتن هم پیمانانش درباره تشکیل جبهه ای برای مقابله با دشمن ایرانی و در عین حال کاهش بار چالش هایی بود که روی دوش خودشان بود و نمی توانستند به تنهایی با آن تعامل کنند و این اقدام همزمان با دوشیده شدن این کشورها صورت می گرفت.

ترامپ در اجرای این طرح تعلل نکرد.

هنوز چند ماه از سفر وی نگذشته بود که فصل جدیدی از نمایش قدرت آمریکا تحت شعار ائتلاف خاورمیانه استراتژیک یا ناتو عربی آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسناد محرمانه درباره تلاش آمریکا برای تشکیل ناتو عربی و اشتیاق عربستان

اسناد محرمانه درباره تلاش آمریکا برای تشکیل ناتو عربی و اشتیاق عربستان