مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 11:002021-05-08اقتصادي

حقابه تالاب بختگان در پاییز رهاسازی شد/ امکان حقابه مجدد نیست


مدیر عامل آب منطقه ای فارس در واکشن به احتمال مرگ فلامینگوهای بختگان گفت: حقابه تالاب بختگان به میزان 55 میلیون متر معکب در پاییز رهاسازی شده و دیگر امکان رهاسازی مجدد وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حمید رضا دهقانی در پاسخ به خواسته فعالان محیط زیست در خصوص رسیدگی به وضعیت فلامینگوهای تالاب بختگان، گفت: حقابه تالاب بختگان در سال آبی جاری رهاسازی شده، بحث مهاجرت فلامینگوها به تالاب بختگان و الزام به رهاسازی حقابه این تالاب از سد درودزن به منظور حیات این پرندگان مهاجر در حالی مطرح می شود که این حقابه در پاییز سال قبل مطابق با مصوبه شورای آب کشاورزی استان به تالاب بختگان سرازیر شده است.

وی تصریح کرد: حقابه تالاب بختگان در سال آبی جاری (از مهرماه 99 تا مهرماه 1400) با اینکه به میزان 40 میلیون مترمکعب بود، لیکن 55 میلیون مترمکعب رهاسازی شده و لذا تالاب بختگان حقابه امسال خود را دریافت نموده است.

دهقانی گفت: با این حال اگر در شرایط مناسب آبی بسر می بردیم و با مشکل بحران آب روبرو نبودیم، با توجه به اهمیت محیط زیست، مجدداً حقابه دیگری را به تالاب بختگان اختصاص می دادیم و این یکی از اثرات شوم خشکسالی است که وزارت نیرو وشرکت های آب منطقه ای در خصوص آن از مدت ها قبل هشدار داده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقابه تالاب بختگان در پاییز رهاسازی شد/ امکان حقابه مجدد نیست

حقابه تالاب بختگان در پاییز رهاسازی شد/ امکان حقابه مجدد نیست