مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 10:452021-05-08اقتصادي

کارآفرینی یک بانوی روستایی با دستان خالی/ پرورش زالو، کاری پردرآمد با سرمایه اندک


یک بانوی روستایی با گرفتن وام کم بهره از کمیته امداد موفق به راه اندازی کسب و کاری شده و هم اکنون به عنوان یک کارآفرین موفق در عرصه پرورش زالو فعالیت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، یکی از ابزارهای مهم برای برنامه ریزی و رسیدن به توسعه جوامع روستایی، کارآفرینی است که امروزه با توجه به مشکلات موجود در این جوامع، توجه و تأکید بر کارآفرینی روستایی، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا کارآفرینی می تواند با خلق فرصت های جدید اشتغال و درآمد، نقش مؤثری در بهبود وضع اقتصادی و معیشتی روستاها داشته باشد.

اگر در حال و هوای کارآفرینی و سرمایه گذاری باشید حتما درباره پرورش زالو بسیار شنیده اید، زالوها نرم تنانی تک جنسی و عمدتا آبزی هستند که همگی زندگی انگلی دارند.

از بین 650 گونه شناسایی شده، تنها 50 نوع از آنها از خون پستانداران تغذیه می کنند که زالوی پزشکی (medical leech) معروف ترین آنهاست.

این نوع زالوها که رنگ سبز زیتونی تا سبز لجنی و نوارهایی تیره در سطح پشتی خود دارند؛ پس از صید، مدتی در آب های صاف و تمیز نگهداری می شوند تا هر گونه آلودگی احتمالی از آنها رفع شود و سپس برای مقاصد طبّی مورد استفاده قرار می گیرند.

زالودرمانی در دنیا و همچنین در ایران مورد توجه مردم قرار گرفته و این جراح کوچک دوباره بعد از سال ها به جایگاه واقعی خود خواهد رسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارآفرینی یک بانوی روستایی با دستان خالی/ پرورش زالو، کاری پردرآمد با سرمایه اندک

کارآفرینی یک بانوی روستایی با دستان خالی/ پرورش زالو، کاری پردرآمد با سرمایه اندک