مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 10:352021-05-08اقتصادي

تلاش وزارت ارتباطات برای ایجاد انحصار در پایانه ها فروشگاهی در آخرین روزهای دولت


با توجه به گردش مالی بالای پروژه پایانه های فروشگاهی، به تازگی بعضی مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق شورای اجرایی فناوری اطلاعات تلاش گسترده ای را آغاز کرده اند تا این پروژه به صورت انحصاری به PSPهای بانکی واگذار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داشتن اطلاعات دقیق و به هنگام از مبادلات مالی کشورهای یکی از بدیهی ترین نیازهای حکمرانی اقتصادی در دوران مدرن محسوب می شود.

متاسفانه در کشور ما به دلیل وفور درآمدهای نفتی تا کنون تلاش های موثر اندکی برای تولید اطلاعات دقیق از مبادلات و تراکنش های مالی انجام شده و بخش مهمی از زیرساخت های مورد نیاز برای تولید این اطلاعات نیز هنوز شکل نگرفته اند.

به همین دلیل علیرغم آنکه به اذعان کارشناسان اقتصاد ایران توان تامین مالیات مورد نیاز برای اداره کشور را دارد و با حجم زیادی از فرار مالیاتی در کشور روبرو هستیم، اما هنوز در این بخش با مشکلات قابل توجهی مواجه هستیم و هر نوع پایه مالیاتی درآمدی یا تنظیمی که در کشور وضع می شود، مجریان نگران امکانات فنی تحقق این پایه های مالیاتی هستند.

یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای مالیات ستانی عادلانه و جلوگیری از فرار مالیاتی، پایانه های فروشگاهی هستند که اطلاعات دقیقی از فروش و تبادلات مالی مرتبط بایا همان PSPها واگذار کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش وزارت ارتباطات برای ایجاد انحصار در پایانه ها فروشگاهی در آخرین روزهای دولت

تلاش وزارت ارتباطات برای ایجاد انحصار در پایانه ها فروشگاهی در آخرین روزهای دولت