مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 10:102021-05-08اقتصادي

سیل و خشکسالی دو روی سکه بی تدبیری/ خشک ترین نقطه کشور را آب برد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، استان کویری یزد 20 سال است که درگیر خشکسالی شدید شده و در طول این مدت، تنها دو سال نسبتاً پربارش را تجربه کرده به نحوی که طی چند سال اخیر، لقب خشک ترین استان کشور را به خود اختصاص داده و در این میان وضعیت مرکز استان، به مراتب وخیم تر از سایر شهرستان هاست.

البته یزد از دیرباز هم منطقه ای کویری، خشک و بی آب و علف بوده اما به همت مردمان سختکوش و خلاقش، آب از کوهپایه ها و نقاط دوردست به وسیله قنات به محل زندگی، کسب وکار و مزارع کشاورزی آنها آورده شده است.

با خشک شدن چشمه ها و چاه ها و افت شدید سفره های آب زیرزمینی، قنات ها نیز یکی پس از دیگری از مدار آبرسانی خارج شدند تا خشکسالی یزد، چهره خشن و هولناک خود را به مردم این دیار نشان دهد.

بارش های بهاره امسال و پاییز و زمستان 99 نیز چنگی به دل طبیعت خشک یزد نزد و این خشکسالی می رود تا وارد بیست و یکمین سال خود شود.

گرچه هنوز مشکلات جدی در زمینه آب شرب، به واسطه استفاده از آب انتقالی در یزد بروز نکرده اما به محض حاکم شدن گرمای شدید و افزایش دما و راه افتادن شبانه روزی کولرها، کم کم بحران کمبود آب شرب نیز خود را نشان می دهد.

کشاورزان هم فقط دلخوش به بارش باران هستند و پس از سپری کردن فروردین بی باران، امید به سخاوت اردیبهشت دارند، امیدی که البته این روزها به بیم تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل و خشکسالی دو روی سکه بی تدبیری/ خشک ترین نقطه کشور را آب برد

سیل و خشکسالی دو روی سکه بی تدبیری/ خشک ترین نقطه کشور را آب برد