مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-05-08پزشكي

زنان بیشتر از مردان از کرونا آسیب می بینند!


همه گیری معنای مشخصی دارد.

همه را فارغ از سن و جنس و قومیت و نژاد درگیر خود می کند.

شاید گروهی به واسطه قدرت بدنی بالاتر یا سیستم ایمنی قوی تر کمتر آسیب ببینند و گروهی به واسطه کهولت سن یا بیماری های زمینه ای حتی جانشان را از دست بدهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، روزنامه همشهری در ادامه نوشت: این ویژگی‎ از همه گیری ظاهرا برای همه یکسان است اما درست شبیه به الگوی بسیاری از دیگر انواع تبعیض در جهان، نوعی موذیانه و مخفی از تبعیض در دل یکی از مرگبارترین همه گیری های تاریخ معاصر نهفته است.

نخستین چیزی که در لحظه به ذهن می رسد این است که بله، تبعیضی در میان است زیرا مردها بیشتر از زن ها به کرونا مبتلا می شوند و حتی آمار مرگ ومیر بالاتری نسبت به زن ها دارند.

درست است که وجود هورمون های جنسیتی و گیرنده های ویروس کرونا در بدن زن و مرد متفاوت است و می تواند بر میزان ابتلای این دو گروه تأثیرگذار باشد اما اصلی ترین عامل تفاوت در میزان ابتلا، تفاوت سبک زندگی مردان و زنان است.

سبک زندگی و پایبندی به مقررات و پروتکل ها برای پیشگیری از آلوده شدن به ویروس، انتخابی است که می تواند تأثیر هورمون ها یا گیرنده های ویروس در بدن را خنثی کند؛ امری که کاملا انتخابی و در محدوده اختیارات انسان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان بیشتر از مردان از کرونا آسیب می بینند!

زنان بیشتر از مردان از کرونا آسیب می بینند!