مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 09:202021-05-08بين الملل

اتحادیه اروپا تنش زدایی و خویشتن داری در قدس اشغالی را خواستار شد


اتحادیه اروپا در واکنش به حوادث روز گذشته در قدس اشغالی، خویشتن داری طرف ها و اقدام در راستای تنش زدایی را خواستار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ، بروکسل در بیانیه ای بدون اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در شکل گیری این اعتراضات و به خشونت کشیده شدن آن توسط نیروهای پلیس این رژیم، پاسخگو دانستن خاطیان در میان همه طرف ها را خواستار شده و این درگیری ها را محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا از مقامات می خواهد فوراً در راستای تنش زدایی در اورشلیم (قدس اشغالی) اقدام کنند .

اتحادیه اروپا تأکید کرد: باید از اقدامات تحریک آمیز اطراف کوه معبد یا حرم شریف اجتناب شود و به وضعیت تعریف شده فعلی احترام گذاشته شود .

این بیانیه می افزاید: رهبران سیاسی، مذهبی و جوامع مختلف از تمامی طرف ها باید خویشتن داری و مسئولیت پذیری نشان داده و تمام تلاش خود را برای آرام کردن این اوضاع ناپایدار به کار گیرند .

نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه) همزمان با روز جهانی قدس، دو جوان فلسطینی را در اردوگاه سالم واقع در غرب جنین به شهادت رساندند.

از سوی دیگر هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی و تعرض به نمازگزاران در مسجدالاقصی و نیز سرکوب تحصن کنندگان در محله شیخ جراح قدس حدود 205 نفرزخمی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا تنش زدایی و خویشتن داری در قدس اشغالی را خواستار شد

اتحادیه اروپا تنش زدایی و خویشتن داری در قدس اشغالی را خواستار شد