مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 09:052021-05-08اقتصادي

خودروسازان به افزایش 9 درصدی خودرو هم رضایت ندادند/رایزنی برای آزادسازی قیمت


با وجود تصویب افزایش 10 درصدی قیمت کارخانه ای خودرو، ظاهراً خودروسازان به افزایش 9 درصدی قیمت محصولاتشان رضایت نداده و در حال نامه نگاری و رایزنی برای آزادسازی قیمت خودرو هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شورای رقابت در جلسه هفته گذشته خود افزایشقیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را مصوب کرد، به طوری که قیمت محصولات ایران خودرو به طور متوسط 8.

2 درصد و محصولات سایپا به طور متوسط 8.

9 درصد افزایش یافت.

بر اساس مصوبه شورای رقابت، طبق تورم بخشی یک ساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال 1399 و پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره وری در نهایت برای شرکت ایران خودرو به طور متوسط 8.

2 درصد و برای شرکت سایپا به طور متوسط 8.

9 درصد افزایش قیمت محاسبه شده که با در نظر گرفتن بند 1 فوق برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت گذاری شورا، تا پایان شهریور 1400 اعمال و اجرا می شود.

برای تمام افرادی که تا پایان سال 1399 جهت خرید خودرو ثبت نام کرده و پیش پرداخت داشته اند و مشمول دریافت سود نیستند، افزایش قیمت تعلق نمی گیرد.

با این مصوبه شورای رقابت، خودروسازان می توانند قیمت محصولاتشان را مطابق با درصدهای تعیین شده، افزایش دهند و بر این مبنا نسبت به تحویل خودرو به خریداران اقدام کنند، ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروسازان به افزایش 9 درصدی خودرو هم رضایت ندادند/رایزنی برای آزادسازی قیمت

خودروسازان به افزایش 9 درصدی خودرو هم رضایت ندادند/رایزنی برای آزادسازی قیمت