مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-05-08سياسي

پاسخ به نیازهای نقشه برداری کشور توسط شرکتهای دانش بنیان


شرکت های دانش بنیان حوزه ژئوماتیک به نیازهای فناورانه سازمان نقشه برداری کشور پاسخ می دهند.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری، سازمان نقشه برداری کشور یکی از دستگاه های اجرایی و متولی در حوزه تولید نقشه و اطلاعات مکان محور در کشور به شمار می رود که با انعقاد تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری خود را با ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با محوریت گروه ژئوماتیک آغاز کرده است.

بر اساس این تفاهم نامه همکاری، نیازهای فناورانه و گلوگاهی این سازمان شناسایی و اولویت بندی و به شرکت های دانش بنیان حوزه ژئوماتیک ارائه شد تا پاسخی علمی و فناورانه به این نیازها ارائه شود.

از جمله نیازهای شناسایی شده در این حوزه می توان به طراحی و ساخت دوربین رقومی ، طراحی و ساخت دوربین رقومی عکسبرداری هوایی و طراحی و ساخت بخش ذخیره ساز دوربین UltraCam-D ، طراحی و ساخت اسکنر متریک اشاره کرد.

همچنین طراحی و پیاده سازی سامانه یکپارچه و تحت شبکه به هنگام رسانی برخط نقشه های 1:25000 ، طراحی و توسعه سامانه GNSS بومی ، طراحی و ساخت شتاب سنج اتمی ، طراحی و ساخت پیش نشانگر زلزله با استفاده از مشاهدات ثقل سنجی و ساخت ذخیره ساز برای ذخیره تصاویر رقومی ناشی از اسکن عکس های آنالوگ از دیگر نیازهای فناورانه شناسایی شده د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ به نیازهای نقشه برداری کشور توسط شرکتهای دانش بنیان

پاسخ به نیازهای نقشه برداری کشور توسط شرکتهای دانش بنیان