مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-05-08سياسي

دین خدا با خواب برای کسی ثابت نمی شود/تنها درد دین داشتن کافی نیست


از نظر قرآن فقاهت در عقاید، احکام و اخلاق یا همان درک عمیق همه اجزا دین بسیار اهمیت دارد، اگر درک، شناخت کافی و درست از دین نباشد چیزی به نام ارزش های دینی در جامعه رواج پیدا نمی کند.

- -گروه دین و آیین: محمد علی انصاری، مفسر قرآن کریم و استاد حوزه و دانشگاه به تفسیر آیاتی از قرآن کریم، بیانات امیر حکمت و بلاغت امیرمومنان امام علی (ع) و شرح دعاهای صحیفه سجادیه پرداخته است که به صورت روزانه و موضوعی، در ماه مبارک رمضان تقدیم مخاطبان می شود.

در روز بیست و پنجم از ماه مبارک رمضان محمدعلی انصاری مفسر قرآن به اهمیت درک دین پرداخته است که در ادامه می خوانید: از واژگان تحریف شده معنایی در قرآن فقه است.

فقه با اصلاحی که امروز داریم و به آن اشاره کردیم، فقه یعنی جامعه نیاز دارد که احکام حرام و حلال الهی را در هر مسئله ای بداند، به عنوان مثال آب پنج حکم دارد گاهی در اثر نیاز شدید بدن خوردن آب لازم و واجب است، گاهی حکم است که نباید آب خورد همچون روزه داری ماه رمضان که خوردن و آشامیدن در آن حرام است، گاهی هم میل و نیاز بدن بوده که مستحب است آب خورده شود، گاهی هم میل ندارید به عنوان مثال آب تعارف می کنند و می گویند آب نطلبیده مراد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دین خدا با خواب برای کسی ثابت نمی شود/تنها درد دین داشتن کافی نیست

دین خدا با خواب برای کسی ثابت نمی شود/تنها درد دین داشتن کافی نیست