مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 08:252021-05-08سياسي

18 اردیبهشت روزی که پادگان حمید آزاد شد


پادگان حمید که در همان روزهای اول جنگ تحمیلی سقوط کرده بود در 18 اردیبهشت سال 61 در عملیات بیت المقدس به دست رزمندگان اسلام آزاد شد و در سال 89 با توجه به اهمیتی که دارد به عنوان سی و ششمین اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، امروز 18 اردیبهشت مصادف با آزادسازی پادگان حمید یکی از پادگان های مهم و مستحکم در دوران دفاع مقدس بود که در همان ابتدای جنگ مورد هجوم دشمن بعثی قرار گرفت و سقوط کرد.

این پادگان که در کیلومتر 39 جاده اهواز – خرمشهر قرار دارد پس از سقوط، محلی برای ساماندهی و تغذیه نیروهای دشمن مستقر در جبهه اهواز و جفیر شد و حدود 19 ماه دست دشمن ماند تا اینکه در 10 اردیبهشت سال 61 عملیات آزاد سازی پادگان حمید، خرمشهر، هویزه و بسیاری از مناطق طی عملیاتبیت المقدس  با رمز بسم الله الرحمن الرحیم، بسم الله القاسم الجبارین، علی ابن ابی طالب از سوی فرماندهی آغاز شد.

  عملیات بیت المقدس در مرحله اول این عملیات به دلیل هوشیاری دشمن و وجود استحکامات متعدد، پیشروی رزمندگان اسلام به سختی امکان پذیر بود و در این میان تنها تیپ های 43 بیت المقدس و 41  ثارالله موفق شدند از مواضع دشمن عبور و منطقه ای در جنوب رودخانه کرخه را به عنوان سرپل تصرف کنند، عدم پوشش جناحین این یگان ها سبب شده بود که فشار شدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 اردیبهشت روزی که پادگان حمید آزاد شد

18 اردیبهشت روزی که پادگان حمید آزاد شد