مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 07:502021-05-08پزشكي

مشکلات روانی – اجتماعی بیماران خاص و صعب العلاج در پاندمی کرونا


به تعویق انداختن پیوند کلیه به دلیل ترس از ابتلاء به کرونا، دوری کردن از اعضاء خانواده به دلیل ترس از ابتلا به کرونا به دلیل حضور طولانی مدت در بیمارستان و فوت تعدادزیادی از بیماران دیالیزی و امید به زندگی پایین در بین این بیماران از جمله نگرانی های این افراد است.

- عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، ضمن تشریح نقش مددکاران اجتماعی در حمایت از بیماران خاص و خانواده های آنها، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و روانی بیماران مبتلا به همودیالیز، تالاسمی و مبتلایان به بیماری سرطان را در دوران کرونا تشریح کرد.

غنچه راهب در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روز بیماریهای خاص و صعب العلاج، ضمن بیان چالش های زندگی این دسته از افراد اظهار کرد: بیماری های خاص، بیماری های مزمنی هستند که درمان قطعی ندارند، هزینه های زیادی را به نظام سلامت و خانواده ها تحمیل می کنند، تاثیرات اجتماعی و فرهنگی عمیق و قابل توجهی برای جامعه دارند و نیازمند فناوری های مدرن و درمان های پیچیده هستند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیماری های خاص دربرگیرنده چهار بیماری نارسایی پیشرفته کلیه، تالاسمی، بیماری های هموفیلی و بیماری ام اس است، گفت: البته سعی بر این است که سرطان و بیماری پروانه ای نیز جز بیماری های خاص محسوب شود، اگرچه که بیماران سرطانی، ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات روانی – اجتماعی بیماران خاص و صعب العلاج در پاندمی کرونا

مشکلات روانی – اجتماعی بیماران خاص و صعب العلاج در پاندمی کرونا