مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 07:052021-05-08اقتصادي

فعالیت صندوق پس انداز مسکن یکم متوقف شد / دارندگان حساب تکلیف شان چیست؟


مقام مسئول از توقف ثبت نام ورودی جدید صندوق پس انداز مسکن یکم و صرفا اعطای تسهیلات به دارندگان این حساب که تا کنون وام نگرفته اند، خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، از نیمه دوم سال 91 که دوره رکود 5 ساله بخش مسکن آغاز شد و بخشی از آن نیز همزمان با وزارت عباس آخوندی در راه و شهرسازی بود، یکی از برنامه هایی که در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت، حمایت از خریداران مسکن و تقویت سمت تقاضا بود.

در همین راستا و با توجه به ثبات قیمتی که در فاصله سال های 91 تا نیمه نخست 96 در بخش مسکن ایجاد شده بود، صندوق پس انداز مسکن یکم به عنوان سیاست پس انداز برای خانه دار شدن مردم در خرداد 93 راه اندازی و اولین حساب به همین منظور با حضور وزیر راه و شهرسازی سابق، افتتاح شد.

اگرچه با توجه به وجود تورم عمومی در فضای اقتصادی کشور که درنتیجه بخش مسکن از آن اثر می پذیرد و همچنین بالا بودن هزینه تمام شده پول در شبکه بانکی ایران به دلایلی مختلف، برخی کارشناسان سیاست تأمین مالی مسکن در ایران از طریق سیستم پس انداز را توصیه نمی کردند، اما با توجه به پیش بینی طولانی بودن دوره رکود مسکن در نیمه نخست دهه 90، صندوق پس انداز مسکن یکم توانست بیش از نیم میلیون نفر را در سراسر کشور خانه دار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت صندوق پس انداز مسکن یکم متوقف شد / دارندگان حساب تکلیف شان چیست؟

فعالیت صندوق پس انداز مسکن یکم متوقف شد / دارندگان حساب تکلیف شان چیست؟