مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 06:452021-05-08دانش

شش خانه قجری در یک کتاب


«الفت»، «بهشتیان»، «باجغلی»، «کیان پور»، «ملاباشی» و «امین التجار» نام شش میراث ارزشمند باقی مانده از دوره ی قاجار در اصفهان است که مریم قاسمی و آزاده حریری، - ایسنا/اصفهان الفت ، بهشتیان ، باجغلی ، کیان پور ، ملاباشی و امین التجار نام شش میراث ارزشمند باقی مانده از دوره ی قاجار در اصفهان است که مریم قاسمی و آزاده حریری، در کتاب خانه های قاجاری اصفهان به معرفی آن پرداخته اند.

مریم قاسمی، عضو هیأت علمی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و یکی از نویسندگان کتاب خانه های قاجاری اصفهان به ایسنا می گوید: خانه های اعیانی باقی مانده از دوره ی قاجار که در فهرست میراث ملی ثبت شده اند، در اقصی نقاط اصفهان پراکنده اند و کاربری های مختلفی دارند.

به طور کل، شهر اصفهان ارزش های معماری فراوانی دارد و وظیفه ی ما نیز چیزی نیست جز صیانت از این ارزش ها.

او ادامه می دهد: مقدمه ی حفظ یک اثر ارزشمند، شناخت دقیق آن است و وقتی بخش اعظمی از خانه های ارزشمند بافت تاریخی اصفهان در دوران معاصر تخریب شده اند، یعنی هنوز آن طور که باید این میراث های گران بها را نشناخته ایم و نشناسانده ایم.

این پژوهشگر، با شرح سه دوره ای که در بررسی خانه های تاریخی قاجاری اصفهان باید به آن توجه داشت، خاطر نشان می کند: آثار دوره ی قاجار به سه دوره تقسیم می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شش خانه قجری در یک کتاب

شش خانه قجری در یک کتاب