مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 06:402021-05-08پزشكي

پیشنهادهای یک دکتر داروساز به دریافت کنندگان واکسن کرونا


دکتر احمد محمدیاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: واکسن فرآورده ای است که سبب تحریک سیستم ایمنی می شود و در نهایت منجر به تولید آنتی بادی و تمایز و تولید سلول های لنفوسیت B وT خاطره می شود که اگر بدن مجددا با آن نوع ویروس یا باکتری مواجه شد، در کوتاه ترین زمان بیشترین پاسخ را بتواند بدهد.

وی افزود: واکسن های خارجی کووید-19 که وارد ایران شده شامل بهارات(هند)، آسترازینکا(کره جنوبی)، اسپوتنیک وی(روسیه) و سینوفارم چینی هستند.

این دکترای داروسازی عنوان کرد: تکنولوژی که در ساخت این واکسن ها استفاده شده است بر مبنای تکنولوژی قدیمی است؛ بدین شکل که ویروس ضعیف شده و قسمتی از این ویروس به گیرنده خود در بدن می چسبد؛ در واقع بخش بیماری زایی آن حذف شده است، اما چون آنتی ژن آن وارد بدن انسان می شود، بالاخره آن واکنش های ایمونولوژیکی در بدن رخ می دهد و برعلیه آن آنتی بادی و سلول B خاطره تولید می شود.

وی ادامه داد: واکسن بهارات هندی از نوع ویروس غیرفعال شده است و افراد بالای 18سال باید دو دوز آن را به فاصله 4 هفته دریافت کنند و میزان اثربخشی آن 81 درصد است.

به گفته محدیاری، در تولید واکسن آسترازینکا از آدنو ویروس شامپانزه دستکاری شده ژنتیکی استفاده شده و افراد بالای 18 سال باید دو دوز آن را در فاصله 12-4 هفته دریافت کنند و هرچه فاصله دریافت این دوزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهادهای یک دکتر داروساز به دریافت کنندگان واکسن کرونا

پیشنهادهای یک دکتر داروساز به دریافت کنندگان واکسن کرونا