مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-05-08اقتصادي

سرمازدگی و تگرگ بیش از 2400میلیارد ریال به بخش کشاورزی ارومیه خسارت وارد کرد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: امسال بارش تگرگ، باران و سرمازدگی 2 هزار و 400 میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان خسارت وارد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، محمود سپهرفر با اشاره به خسارات بخش کشاورزی ارومیه طی امسال اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون خسارت ناشی از سرمازدگی، بارش باران، تگرگ در محصولات زراعی، باغی و دامی  شهرستان ارومیه بیش از 2400 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: 690 هکتار اراضی زراعی، 3720 هکتار اراضی باغی، 570 کلنی زنبور عسل و بیش از 100 راس دام و 100 متر مربع تاسیسات دامی دچار خسارت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه همچنین از وارد شدن خسارت 80 درصد به باغات تعدادی از روستاهای این شهرستان خبر داد، گفت: بارش تگرگ روز گذشته باعث خسارت 80 درصدی در محصولات باغی از جمله سیب، گردو و درختان هسته دار در روستاهای بهله و بلارغو بخش انزل جنوبی شد.

سپهرفر با اشاره به اینکه بارش های اخیر و تگرگ زدگی های بهاره، باعث شده تا بخشی از باغات شهرستان دچار خسارت شوند خاطرنشان کرد:  طی بارش هفته گذشته 30 روستا از بخش های بالانج، باراندوزچای، صومای برادوست و سیلوانا خسارت دید که ارزش ریالی آن 1845 میلیارد ریال برآورد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمازدگی و تگرگ بیش از 2400میلیارد ریال به بخش کشاورزی ارومیه خسارت وارد کرد

سرمازدگی و تگرگ بیش از 2400میلیارد ریال به بخش کشاورزی ارومیه خسارت وارد کرد