مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 06:052021-05-08اقتصادي

راه نجات پرندگان مهاجر، تخصیص حق آبه تالاب بختگان است


اگر چه پایش نهایی کلونی ها برای اجرای طرح اضطراری نجات بخشی در حال اجرا است اما اصولی ترین راه نجات پرندگان مهاجر با ارزش ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمید ظهرابی با بیان این مطلب اظهار داشت: نتیجه پایش های ماهیانه که از اسفند ماه شروع شده است، نشان می دهد فلامینگوها در سال جاری نیز در تالاب بختگان جوجه آوری دارند.

وی افزود: با توجه به بررسی صورت گرفته والدین با پرواز به تالاب های همجوار از جمله مهارلو جوجه ها را تغذیه می کنند بنابراین به هم پیوستگی تالاب ها و احیا آنها اهمیت بسزایی در بقا فلامینگو دارد.

ظهرابی تاکید کرد: تخصیص حق آبه مشخص به تالاب بین المللی بختگان و احیاء این زیستگاه ارزشمند که از وظایف قانونیرهاسازی حقابه به دلیل کاهش  شدید بارندگی ها که در 50 سال اخیر بی سابقه بوده و در برخی شهرستانهای مجاور تا حدود 80 درصد کاهش بارندگی هم ثبت شده، وقوع بحران در این زمینه قابل پیش بینی بود بنابراین اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با استمرار پایش های روزانه، کارگروهی متشکل از اساتید دانشگاه شیراز، کارشناسان محیط زیست و سمن ها، تشکیل و برنامه نجات بخشی اضطراری فلامینگوها را در دست اجرا دارد.

وی افزود در  دو سال گذشته،  با پیش بینی وقوع خشکسالی احتمالی تیمی از مشاورین خبره از سراسر کشور  گرد هم آوردیم و ضمن بررسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه نجات پرندگان مهاجر، تخصیص حق آبه تالاب بختگان است

راه نجات پرندگان مهاجر، تخصیص حق آبه تالاب بختگان است