مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 05:352021-05-08اقتصادي

مزایا و معایب برش پلاسما


برش ورق و صفحات فلزی از طریق دستگاه های فوق پیشرفته یکی از جدیدترین تکنولوژی های های موجود در صنایع برشکاری است که امروزه استفاده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام آچاریست، در ادامه قصد داریم در رابطه با مزایا و معایب برش پلاسما و نحوه انجام آن بیشتر صحبت کنیم.

برش پلاسما چیست و چه کاربردهایی دارد؟ برش فلزات و بالأخص فولاد از طریق یک مشعل گازی شکل، ساده ترین تعریفی است که می توان از برش پلاسما ارائه کرد.

در مشعل این مدل برش، گازهای یونیزه شده را با سرعت خیلی زیاد از روزنه کوچک دستگاه عبور می دهند و همین امر موجب ایجاد یک قوس الکتریکی، تبدیل گاز به پلاسما و در نهایت نیز از طریق گرمای ایجاد شده باعث ذوب و برش فلزات می شود.

با اینکه گرمای ایجاد شده در این روش از اصلی ترین معایب برش پلاسما به شمار می آید اما به محض آشنایی با اصول اولیه، نحوه استفاده از این برش و کمک گرفتن از موارد ایمنی به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

کاربردهای برش پلاسما در صنعت جوشکاری و برشکاری بسیار به چشم می خورد و در بسیاری از صنایع حیاتی مانند کشتی سازی تجاری و تولید تریلر و ماشین می توان از این برش استفاده کرد.

قیمت بالای این برش دهنده ها که از معایب برش پلاسما به شمار می آید، باعث شده که از آن ها در الگوهای تکراری تر که به تولید انبوه می رسند ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایا و معایب برش پلاسما

مزایا و معایب برش پلاسما