مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 05:202021-05-08اقتصادي

مبارزه با سن مادر و علف هرز در 66 هزار هکتار از اراضی همدان


مدیر تعاون روستایی استان همدان از مبارزه با سن مادر و علف هرز در 66 هزار هکتار از اراضی تعاونی تولید استان خبر داد.

- مجید مسلمی راد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به مبارزه با سن مادر و علف اظهار کرد: شرکت های تعاونی تولید از اوایل فروردین ماه تا کنون در سطح 66 هزار هکتار از اراصی زیر پوشش خود با سن مادر و علف های هرز برگ پهن مبارزه انجام داده اند.

وی افزود: سطح مبارزه با سن مادر در مزارع گندم و جو آبی و دیم در حوزه اراضی تعاونی های تولید 47 هزار هکتار و مبارزه با علف های هرز پهن برگ در همین مزارع 19 هزار هکتار بوده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان ادامه داد: نحوه همکاری با کشاورز در اجرای طرح مبارزه با سن مادر و علف های هرز شامل آموزش و اطلاع رسانی حضوری و مجازی در مورد زمان ریزش و مبارزه با سن مادر و همچنین حضور کارشناسان در مزارع و نظارت بر سمپاشی به همراه نیروهای بسیج همگام با کشاورز بوده است.

وی اضافه کرد: مبارزه با سن مادر در 67 تعاونی تولید انجام می شود و این تعاونی ها با  تهیه و توزیع سموم مورد نیاز کشاورزان در دورترین روستاهای استان همدان نیاز کشاورزان را برآورده می کنند.

مسلمی راد گفت: سطح زیر کشت گندم و جو آبی و دیم  در حوزه 67 تعاونی  تولید استان همدان در حدود 140 هزار هکتار است که پیش بینی می شود از ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با سن مادر و علف هرز در 66 هزار هکتار از اراضی همدان

مبارزه با سن مادر و علف هرز در 66 هزار هکتار از اراضی همدان