مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 05:102021-05-08بين الملل

اقدام اسراییل در اخراج فلسطینیان از قدس شرقی جنایت جنگی است


سازمان ملل در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی در اخراج فلسطینیان از بیت المقدس، اعلام کرد که این رویداد می تواند مصداق جنایت جنگی باشد.

- به نقل از الجزیره، رابرت کولفیل سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد با بیان اینکه اقدام اسراییل در اخراج فلسطینیان از قدس شرقی می تواند جنایت جنگی تلقی شود، از تل آویو خواست تا این اقدام را متوقف کند.

وی گفت: در صورتی که دستور تخلیه محله شیخ جراح صادر و اجرا شود، نقض قوانین بین المللی خواهد بود.

کولفیل افزود: با توجه به صحنه های نگران کننده در شیخ جراح طی روزهای گذشته، ما می خواهیم تأکید کنیم که بیت المقدس شرقی همچنان بخشی از سرزمین فلسطین است و قوانین بشردوستانه بین المللی در مورد آن اعمال می شود.

کابینه رژیم صهیونیستی سوم ژانویه گذشته به چهار خانواده فلسطینی برای تخلیه خانه های خود ابلاغیه ای ارسال کرد که در آن ادعا شده بود؛ مالکیت اراضی این خانه ها از سال ها پیش به یهودیان صهیونیست تعلق داشته است و باید این خانه ها را تخلیه کنند.

در روزهای گذشته درگیری در محله شیخ جراح واقع در قدس اشغالی در پی تهدید شدن تعدادی از خانواده های فلسطینی ساکن در این محل از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی برای خالی کردن منازل خود و واگذاری آن ها به صهیونیستها افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام اسراییل در اخراج فلسطینیان از قدس شرقی جنایت جنگی است

اقدام اسراییل در اخراج فلسطینیان از قدس شرقی جنایت جنگی است