مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 04:252021-05-08فرهنگي

قیاس وجود و عدم در اندیشه ابن سینا و غزالی بررسی می شود


نشست «خورشید و خاکستر یک ققنوس» به عنوان یکی از جلسات درس گفتارهایی درباره بوعلی سینا روز چهارشنبه 22 اردیبهشت در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

- به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست خورشید و خاکستر یک ققنوس به عنوان یازدهمین برنامه از سری جلسات درس گفتارهایی درباره بوعلی سینا روز چهارشنبه 22 اردیبهشت در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

ابوحامد محمد غزالی را به اعتبار کتاب تهافُت الفلاسفه اغلب به عنوان شاخص ترین منتقد فلسفه ی سینایی شناخته اند.

با این حال، غزالی را باید بزرگ ترین تداوم بخش مبانی اندیشگانی ابن سینا نیز به شمار آورد؛ به واسطه ی بسط مبحث وجود بر مبنای استعاره نور؛ استعاره ای که خود اصطلاحی کلیدی در هستی شناسی سینایی دانسته می شود.

یازدهمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره بوعلی سینا، با عنوان خورشید و خاکستر یک ققنوس (ماجرای وجود و عدم در گذار از اندیشه ابن سینا به تفکر امام محمد غزّالی) به سخنرانی زهرا ماحوزی در این باره اختصاص دارد.

این درس گفتار با عبور از مقدمه ای پیرامون مبحث وجود در تاریخ تصوف به قیاس مسئله وجود و عدم در آرای ابن سینا و ابوحامد غزالی می پردازد و نیز، مختصرا به این موضوع خواهد پرداخت که چگونه تصادم اندیشگانی این دو متفکر در قرون بعدی، زمینه همگرایی دو حوزه عر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیاس وجود و عدم در اندیشه ابن سینا و غزالی بررسی می شود

قیاس وجود و عدم در اندیشه ابن سینا و غزالی بررسی می شود