مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 03:352021-05-08پزشكي

از بیماری هزارچهره چه می دانید؟


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از بیماری بروسلوز(تب مالت) به عنوان یکی از مرموزترین بیماری های شناخته شده مشترک بین انسان و حیوان یاد کرد و گفت: - ایسنا/کرمانشاه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از بیماری بروسلوز(تب مالت) به عنوان یکی از مرموزترین بیماری های شناخته شده مشترک بین انسان و حیوان یاد کرد و گفت: این بیماری به دلیل چهره های متفاوتی که از خود نشان می دهد، به بیماری هزارچهره معروف است.

شاهرخ یارویسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بیماری بروسلوز به لحاظ ویژگی های عامل مولد آن که عمدتاً میکروب درون یاخته ای است، چهره های متفاوتی از خود نشان داده که به عنوان بیماری هزار چهره معروف است.

یارویسی با بیان اینکه اینکه بیماری بروسلوز در انسان به عنوان تب مالت شناخته می شود، گفت: دام ها به عنوان کانون اصلی انتشار بیماری بروسلوز مورد توجه بوده و به عنوان پل ارتباطی بین عامل بیماری بروسلوز و انسان ها نقش بازی می کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه مبارزه با بیماری بروسلوز از دو بعد بهداشتی و اقتصادی دارای اهمیت است، تصریح کرد: اگر این بیماری کنترل نشود سلامت جامعه انسانی را مورد هدف قرار می دهد، ضمن اینکه اگر در دام ها شیوع پیدا کند از بعد اقتصادی هم باعث خسارت زیاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از بیماری هزارچهره چه می دانید؟

از بیماری هزارچهره چه می دانید؟